maandag 16 maart 2015

Gezonde taart mmmmm lekker!

Afgelopen donderdag en vrijdag helemaal geen tijd gehad om te bloggen. Ben druk druk met twee cursussen die nogal wat tijd opslokken.Tussentijds probeer ik ook nog wat toe te voegen aan mijn boek dat ik aan het schrijven ben. Vandaag heb ik me er even van losgerukt. Het zonnetje schijnt en dacht ik ga een taart bakken. Ik hoor jullie denken ' TAART "? Ja taart, maar niet die jullie in gedachten hebben......

Ik ga dus een taart maken, maar geen zoete taart. Mijn taart is gezond! Vandaag moet ik ze maken, zodat ik ze morgen kan eten. Ze moet een dag van te voren gemaakt worden en dan 12 tot 24 uur doortrekken in de ijskast. Het ziet naar veel werk uit, maar dat valt reuze mee hoor! Je gebruikt de volgende ingrediƫnten:
1 ijsbergsla
1 zakje spinaziesla
1 komkommer
2 grote uien
500 gr tomaten
1 grote paprika
250 gr ham(blokjes)
200 gr ham(schijfjes)
5 hardgekookte eieren
1 bosje radijsjes
1 zakje geraspte kaas
Cocktailtomaatjes
Mayonaise(uiteraard zelfgemaakte!)
Springvorm van 2 cm

Start met het koken van de eieren. Snijd de ijsbergsla in stukken, en maak van de komkommer schijfjes.
Tomaten wassen en ook in schijfjes snijden. Was de spinazie. 
Paprika wassen en in reepjes snijden. De eieren pellen en in schijfjes snijden. Was de radijsjes en maak ook hier schijfjes van. Schil de uien en snijd in ringen.

Pak dan de springvorm, we kunnen beginnen met de lagen. Denk erom dat je de lagen vast aandrukt! Eerste laag is de ijsbergsla
Dan de komkommerschijfjes..

de tomatenschijfjes

Dan volgt een laagje spinaziesla, gevolgd door de paprika



de ham

ei

radijsjes

uienringen

en als laatste de kaas, mmmmm

Alles nog een voorzichtig aandrukken en strak inwikkelen met folie. Dan gaat de gezonde taart voor een 12 tot 24 uur de ijskast in om de smaken goed met elkaar te laten mengen.
Voordat je de taart opdient, versier je hem nog naar je eigen wens. Eet smakelijk!

Er zijn vele variaties mogelijk met deze gezonde taart. Probeer ook eens met zalm, sardientjes, tonijn enz. 


www.nutribalance.nl



1 opmerking:

  1. lekker .. misschien , maar gezond? met zoveel ei, kaas en ge-processed vleeswaren ( voornamelijk uit zetmeel is gemaakt) is het net zo vet als niet vet makender als een slagroom taart van de hema man

    BeantwoordenVerwijderen